قسمتهاي مختلف امتحان IELTS

همه چیز درباره IELTS
6 دسامبر, 2013
ما را در Instagram دنبال کنید
11 دسامبر, 2013

 

 

 

 

 1365362927_499376691_3-Ielts-Preparation-A-Levels-O-Levels-English-Language-Classes

 

جداول ذيل قسمتهاي مختلف امتحان IELTS را تشريح مينمايند:  

        

بخش Listening زمان : حدودا 30 دقيقه تعداد سوال : دفترچه اي حاوي چهل سوال در 4 بخش

نوار امتحان Listening فقط يكبار پخش ميشود. 

قبل از پخش نوار فرصت داريد تا سوالها را مرور كنيد. 

پس از پايان يافتن هر بخش، فرصت داريد تا جوابهاي خود را بازبيني نماييد.

پاسخها بايد در دفترچه سوالات نوشته شود.

با پايان گرفتن نوار ده دقيقه فرصت داريد تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نماييد.

دو بخش اول شامل موضوعاتي اجتماعي است و مكالمه بين دو يا چند نفر ميباشد.

دو بخش دوم شامل موضوعاتي دانشگاهي است. يك مكالمه حداكثر چهار نفره و يك كنفرانس، تشكيل دهنده اين بخشها هستند.

بخشGeneral Training Reading زمان : 60 دقيقه 40سوال

دفترچه حاوي متون كه جمعا 2000 تا 2700 كلمه دارند به داوطلب داده ميشود.

بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه اي جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نميشود.

متون بكار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، كتابها و روزنامه ها انتخاب شده اند و مخاطب آنها خواننده غير متخصص است.

بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعي است.

بخش دوم در مورد جزوات آموزشي واحتياجات رفاهي است.

بخش سوم شامل يك متن بلند با موضوعي عمومي است.

بخش Academic Reading زمان : 60 دقيقه 40 سوال

دفترچه حاوي 3 متن كه جمعا 2000 تا 2700 كلمه دارند به داوطلب داده ميشود.

بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه اي جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نميشود.

متون بكار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، كتابها و روزنامه ها انتخاب شده اند و مخاطب آنها خواننده غير متخصص است.

متون جنبه علمي دارند.

حداقل يكي از سه متن، نوشتاري استدلالي است.

در صورتي که متن حاوي لغات تخصصي و فني باشد، واژه ‌نامه‌اي کوتاه نيز همراه آن خواهد آمد.

کانون پیشرفته زبانهای خارجی گپ با جدیدترین دوره های انحصاری آموزش زبان انگلیسی و مجربترین اساتید شما را به شرکت در همایش رایگان و استفاده از دوره های این مرکز دعوت میکند.

بخش General Training Writing زمان : 60 دقيقه

براي دو موضوع بايد انشاء بنويسيد.

در موضوع اول (Task 1) بايد نامه اي به شخصي فرضي بنويسد و در آن مساله يا مشكلي را شرح دهيد. نامه شما بايد حداقل 150 كلمه داشته باشد. اگر نامه اي كمتر از 150 كلمه داشته باشد، از آن نمره كم خواهد شد. بهتر است 20 دقيقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهيد.

درموضوع دوم (Task 2) بايد نظر موافق يا مخالف خود را نسبت به يك مساله بيان كنيد و بايد حداقل 250 كلمه در مورد آن بنويسيد. اگر انشائي كمتر از 250 كلمه داشته باشد، از آن نمره كم خواهد شد. بهتر است 40 دقيقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهيد.

بخش Academic Writing زمان : 60 دقيقه

براي دو موضوع بايد انشاء بنويسيد.

در موضوع اول (Task 1) بايد در مورد جدول يا نموداري كه به شما داده شده است، توضيح دهيد. انشاء شما بايد حداقل 150 كلمه داشته باشد. اگر انشائي كمتر از 150 كلمه داشته باشد، از آن نمره كم خواهد شد. بهتر است 20 دقيقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهيد.

در موضوع دوم (Task 2) بايد نظر موافق يا مخالف خود را نسبت به يك مساله بيان كنيد و بايد حداقل 250 كلمه در مورد آن بنويسيد. اگر انشائي كمتر از 250 كلمه داشته باشد، از آن نمره كم خواهد شد. بهتر است 40 دقيقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهيد.

بخش Speaking زمان : 11 تا 14 دقيقه

امتحان بصورت يك مصاحبه رو در رو ميباشد و شامل سه بخش است.

بخش اول 4 تا 5 دقيقه بطول مي انجامد و بايد به سوالات عمومي و شخصي در مورد محل زندگي، شغل، وضعيت خانوادگي و علايقتان جواب دهيد.

در بخش دوم بايد به مدت 2 دقيقه در مورد موضوعي كه به شما داده ميشود صحبت كنيد. قبل از آن يك دقيقه فرصت داريد تا در مورد موضوع فكر كنيد و يادداشت برداريد. پس از پايان 2 دقيقه، به يك يا دو سوال در مورد موضوع صحبتتان بايد پاسخ دهيد.

در بخش سوم به مدت 4 تا 5 دقيقه با مصاحبه كننده صحبت خواهيد كرد. محور گفتگوي شما موضوعي است كه در بخش دوم به آن پرداخته ايد.

كل مصاحبه بر روي نوار ضبط ميشود.

يكي از مهمترين عوامل كسب موفقيت و نمره خوب در امتحان IELTS، نحوه مطالعه شما براي چنين امتحاني است. بارها ديده شده است كه داوطلبان شركت در آزمون، با اتخاذ روشهاي ناكارآمد، در كسب نمره مورد نظرشان ناكام مانده اند.

با اتخاذ روشهاي مطالعه درست و هدفمند، علاوه بر اينكه در وقت خود صرفه جوئي قابل ملاحظه اي ميكنيد، در دستيابي به نمره مورد نظرتان نيز موفق خواهيد بود.

دوره ابداعی” مکالمه بدون کتاب” و دوره 6 ماهه “از مبتدی تا Ielts با جزوه انحصاری گپ” نگرش شما را نسبت به آموزش عوض کرده و تفاوت سیستم آموزشی را احساس خواهید کرد.

براي نيل به اين مقصود، به چند نكته زير توجه نمائيد:

1. بر اساس يك برنامه ريزي منظم به مطالعه بپردازيد. بعنوان مثال خود را مقيد سازيد كه بمدت چهارماه براي امتحان IELTS مطالعه نمائيد و هر روز 6 ساعت را به اين امر اختصاص دهيد(اين مدت فقط جهت مثال ذكر شده است و بنا به اينكه پيشينه دانش زبان شما چگونه است،زمان آماده سازي جهت شركت در آزمون تغيير خواهد نمود).

2. تمامي چهار مهارت Writing ،Reading ،Listening و Speaking را همزمان با هم تمرين نمائيد. بعنوان مثال، يك ماه تمام فقط روي Listening تمرين نكنيد و به سه مهارت ديگر كاري نداشته باشيد. البته اگر روي قسمتي ضعيفتر هستيد، بايد وقت بيشتري براي آن صرف نمائيد.

3. مطالبي كه مطالعه مينمائيد بايد به امتحان IELTS مربوط باشند. بهترين حالت اين است كه از كتابهائي كه در رابطه با IELTS نوشته شده اند، استفاده نمائيد.

مثلا اگر ميخواهيد كه در بخش Reading امتحان تمرين كنيد، خواندن متون مشكل ادبي به زبان انگليسي فايده اي ندارد. برعكس، كتابهائي كه در رابطه با بخش Reading امتحان IELTS نوشته شده اند،علاوه بر اينكه به بالا بردن مهارت شما كمك مينمايند، شما را با سبك امتحان نيز بيشتر آشنا ميكنند.

اين يك نمونه از مطالعه هدفمند است. زبان انگليسي و كتابهائي كه در رابطه با آن نوشته شده اند نامحدود ميباشند، اما وقت شما محدود است. هدف شما گرفتن نمره مورد نظرتان در امتحان IELTS ميباشد. بنابراين، كتابهائي كه جهت مطالعه انتخاب مينمائيد بايد بصورت هدفمند و مخصوص امتحان IELTS نوشته شده باشند.

4. قبل از امتحان، حتما بايد چندين تست استاندارد را جواب بدهيد تا هم از سطح آمادگي خودتان مطلع شويد و هم با نوع و سبك امتحان آشنا شويد. پاسخگوئي به سوالات بايد در مدت زمان مشخصي كه در امتحان اصلي IELTS با آن مواجه خواهيد شد، صورت پذيرد.